tirsdag 20. mai 2014

se og lær. dere kommer til å angre



kom over denne artikkelen her om dagen. jeg trengte bare lese overskriften før jeg forstod at jeg måtte reagere. er det en ting som er viktig om du skal innrede, bygge rede, få pipa på taket, ja rett og slett skape deg et hjem, så er det effektivitet.

siden jeg på mange måter anser meg som en interiørmentor for dere lar jeg meg herved demonstrere en helt ordinær handletur. jeg ønsker bare hjelpe.

1) kom deg raskt fra bilen og inn i butikken. kikk deg litt rundt på egenhånd. man kan ha flaks å finne det man trenger umiddelbart. du fant ikke? ager raskt. ikke stå som en dåre og funder.


2) kast et raskt blikk rundt omkring i lokalet. lokaliser en ansatt. hvis det er første gang du er på den aktuelle butikken så vet du ikke hvilken farge de ansatte har på klærne. med dette utgangspunktet vil du tape noe tid. aksepter det eller bli handlingslammet.  her er jeg på jysk. jeg vet de har blå klær. (skriv gjerne ned fargen slik at du husker det til en senere anledning)


3) du finner raskt ut om det er en fulltid - eller en deltidsansatt du har møtt på. i mitt tilfelle var det en deltid. i slike situasjoner ber jeg bare om retning mot varen. min erfaring er at jeg finner det raskere selv. kom deg kjapt unna. du kan potensielt bli sinket. ofte er deltidsansatte svært service-minded. dere ser denne karen allerede begynte å gå bare jeg nevnte ordet madrass. bare å stoppe han. helst verbalt


4) nå setter du alle kluter til. tempo,tempo,tempo. dere ser jeg heller meg fint inn mot svingen.



5) svinger mellom reoler kan være utfordrende. men kutt alle svinger, ikke mist farten. her må du legge vekk alle katastrofetanker om eventuelle sammenstøt med andre kunder. tenk på deg selv. jeg holder vel og merke armene rett ned for egen sikkerhet.


6) du er i mål. og det før du selv ante det.


dette innlegget er basert på en episode der jeg handlet inn madrasser til utemøblementet jeg smalt i hop av noen paller. se tidligere innlegg. innlegget er for øvrig sponset av jysk. jeg fikk 35 millioner for å omtale butikken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

legg gjerne igjen en kommentar. det setter jeg umåtelig stor pris på