tirsdag 26. mai 2015

behovet for en time out

dette innlegget skulle egentlig ha vært publisert i 17.mai-helgen. en helg jeg lenge hadde sett frem til. av mange årsaker.

årsaker

1) nasjonaldagen. skriver seg selv inn på lista. allerede tirsdagen før hadde jeg brettet serviettene. 



2) lokaloppgjøret mellom finnsnes idrettslag og fk senja. for de lite observante - jeg spiller på finnsnes il.  er nesten kaptein. vil si jeg er ganske god faktisk. har høyden med meg. smidig. som en tiger på lur. 

3) i tillegg visste jeg at svigermor hadde planer om å besøke et av tromsøs skattekamre, - interiørbutikken svermeri. slike besøk resulterer nesten alltid i regelrette skattefunn. noen ganger vanker det produkter på meg. noe det gjorde også denne gangen. 

det helgen endte med var at jeg ble utsatt for et hodetraume. jeg er keeper. la det være sagt. i en slik posisjon er jeg svært utsatt for støt. dette har jeg vært klar over helt siden jeg for første gang snørte på meg fotballbootsene og stilte meg mellom stengene 6 år gammel. siden har jeg stått der. stødig som en påle. denne helga veltet jeg. 


jeg fikk et hofteparti rett i skallen. i tiden etter har jeg vært en skygge av meg selv. jeg har rett og slett måtte tatt en time out. latt hode hvile. bloggingen har måtte komme i andre rekke. litt posting på instagram har jeg klart. men det var nødigst. følg meg på instagram : hanshenrikshus. vi vant kampen forresten. 

av og til er det nødvendig å bare fokusere på seg selv. hvile. se på de små ting. ta seg et lavendelbad. sakte, men sikkert komme til seg selv. bare la det skje. i et naturlig tempo. nå er jeg tilbake til mitt sanne jeg. skjønt, helt den samme kan jeg aldri bli. 

men dere,  nå vil jeg komme tilbake til det jeg egentlig ville vise dere. bildene fra svigermors tur til svermeri. svermeri ligger i skippergata i tromsø sentrum.er en interiørbutikk drevet av en imøtekommende og entusiastisk kvinne. antikk og vintage. det er det som gjelder.  



hva sier dere? fine ting? 




nedenfor - svigermor utenfor butikkens lokaler. i armene holder hun en puff. en puff som senere skulle plasseres i mitt hjem. på grunn av traumet er det først nå jeg har klart å ta inn over meg at den virkelig er min. liker den godt.



puffen har en oppbevaringsboks under seg. stilig og praktisk. det tenker jeg godt om. rot er det verste jeg vet. rot i stua er rot i sinnet. roten til alt vondt. 

puffen kan også brukes som et lite bord. feks et avlastningsbord. her avlaster jeg de lekre urtepottenemine. utformet i den fineste retrostil. kjøpt på perspektivet museum i tromsø. 

fordi jeg er en ydmyk person velger jeg å vise dere en liten skandale som utspant seg i hjemmet i forbindelse med integreringen av puffen. 

jeg vet ikke hva jeg tenkte på da jeg satte disse gjenstandene sammen. det ser ikke ut. hver for seg er gjenstandene fine. sammen = stygt. det ser helt nakent ut. dette bildet ville fått null likes på instagram. ta det til etterretning, kjære følgere. 


 har dere noen gang gått på skikkelige smeller rent interiørmessig? 
del det gjerne i kommentarfeltet. bare slik kan vi utvikle oss. 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

legg gjerne igjen en kommentar. det setter jeg umåtelig stor pris på