fredag 29. mai 2015

mediamannen.

herregud hele byen har vel fått med seg at jeg har vært i avisen. igjen. de som har fulgt meg en stund vet at dette er en påkjenning for en ydmyk, tilbaketrukket mann som meg.

les artikkelen her    

følg meg på instagram: hanshenrikshus  

lik facebooksiden min: blogg:hans henriks hus  


etter et halvt døgn har jeg fått denne rundens presseomtale litt på avstand. det å få ting på avstand er et prinsipp innenfor mindfulnesstradisjonen. jeg har rett og slett måtte fokusere på noe annet. jeg valgte å telle synlige spikerslag i huset. det er få. så det tok tid å lete. nok om det. det som slo meg etter å ha dypdykket i meg selv er at jeg har svært så mange dømmende tanker. om meg selv. om bloggen.

i intervjuet med journalisten snakket jeg meg rett ned i støvlene. jeg hevdet jeg ikke var handy. jeg tilla min samboer altfor mye av æren for bloggen. jeg valgte til og med å legge meg på linjen der jeg tok en ironisk distanse til hele bloggen. det er ikke greit, hans henrik, måtte jeg si til meg selv etterpå.

"det er en ironisk vri over hele bloggen.jeg skriver ikke som de tradisjonelle bloggerne og har ingen spesielle mål med bloggen"

janteloven. antiselvskrytånden. djevelen på skulderen. alle disse må ha tatt bo i meg. og det uten at jeg har vært bevisst det. hver gang lene hansen har vært ute i media og jabbet om janteloven har jeg jo hardnakket hevdet at denne er iallefall ikke jeg råket ut for. men så feil kan man ta.

i dag, etter å ha jobbet intens med selvutvikling, selvcoaching og høytlesning av diverse sitater, kan jeg stolt si :

jeg er en en blogger.
jeg duger. jeg er ganske handy. nå for tiden skjærer jeg faktisk et hull i ytterveggen. det er ikke så lett.
jeg elsker interiør. jeg trenger ikke skjule meg bak selvironi.

thomas moen, bloggekspert og merkevaresjef i fanbooster, forteller avisen itromso at det ikke er uvanlig at menn blogger om interiør. det er vanligere enn man tror. han kommer på fire personer som gjør dette.

nedefor ser der et utklipp fra forrige runde i ringen med pressen. innlegget i sin helhet kan du lese her:


gud. det er så godt å komme ut av vonde mønstre. det er fredag nå. anbefaler alle å ta seg i nakken. bake en kake. skuffekake er godt nok. det trenger ikke alltid være krem og masse kjas og fjas. si noe fint til deg selv.

avrunder med noen biter fra bloggarkivet. har tross alt holdt på et år nå.
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

legg gjerne igjen en kommentar. det setter jeg umåtelig stor pris på