lørdag 2. mai 2015

veiledning i livsførsel. få et bedre liv.

livscoaching er i vinden som aldri før. lene alexandra eksempelvis, coacher daglig gjennom sosiale media. instagram er plattformen. jeg har ingen instagramkonto selv, men låner samboerens hver morgen slik at jeg får et ordtak eller slogan å gripe fast i når hverdagen potensielt kan begynne å herje med meg. det kan skje fortere enn du aner.  hvis du ikke har de rette verktøyene.



som jeg nevnte sist så har jeg blitt kjempeverdiorientert i løpet av den siste tiden. hva er vel bedre enn å raust veilede dere inn i samme retningen?

i dag skal jeg ta for meg to verdier. 
jeg starter ut med verdien av å ha det rette verktøyet. 


platten foran huset har siden vi flyttet inn hatt behov for en runde med olje. i den anledning måtte jeg først og fremst rengjøre plankene. det er ofte lettere sagt enn gjort. etter å ha produsert mengder med pallemøbler forrige vår så platten ikke ut i måneskinn. det var malingsflekker tettere enn mine kognitive evner maktet å ta inn over seg.

løsningen? pussemaskin. trådløs som sådan. kjøpte ny her om dagen. flekkene forsvant en etter en. det gjorde godt. anbefales.



terasseoljerulle. to funksjoner - rulle og nal. veksler mellom funksjonene ved dytte en pendel opp eller ned. 199 kr på obs bygg (ikke inkludert langt skaft). hvem ligger på knær og oljer inn en terasse i 2015?


verdi nr 2. estetikk. 

en skal ikke undervurdere de estetiske faktorene i hverdagen. mangt et tungt sinn har fått seg en opptur av å se på noe vakkert. noen ganger må jeg rett og slett bare stå i speilet. smile til meg selv og tenke: du er ikke så verst du, hans. 

andre ganger er ikke et pretty face nok. da er det bare et pent oppdekket bord som gjør nytten. her er lunjsbordet jeg valgte å omgi meg med i dag. 


nydelige kopper fra house of rym. anbefaler å sjekke nettbutikken "woroom" hvis du vil ha slike. 

brød fra bakeriene steike godt/kaffebønna. er så usikker på hvordan den der sammenslåingen egentlig ga seg utslag i navn. brie og salami. tomat. litt syltetøy til dessert. ellers ikke mer pålegg. måtehold vet dere. 






utsikt over kaldfjorden.




hvor vil du gå? ta et oppgjør med seg selv i dag. først som sist. senere enn aldri. bare husk hvem som motiverte deg. det var meg, det. 

ha en fin lørdag, kjære følgere! 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

legg gjerne igjen en kommentar. det setter jeg umåtelig stor pris på