fredag 14. mars 2014

er du større enn deg selv kanskje? nb: produktplassering

merk: alt i dette innlegget er kjøpt og betalt. ikke en eneste ting er sponset. hadde helst sett at det ikke var slik.

i dag har jeg benyttet dagen til å besøke en rekke butikker - små som store. det har vært givende på mange måter. jeg startet ut med neumann på stakkevollveien. der hadde de visst fornyet butikken og valgte å gå hardt ut med kake,kjeks og kaffe til kundene allerede fra klokken 09.00. det synes jeg er koselig på en fredag.

det var ganske mye fint å se på. spesielt verktøyene. sjekk tilbudet på kapp-og gjærsagen. sitèr meg på at det er billig. koster noen hundrelapper mer på obs bygg for tiden.



jeg ønsker meg en velskodd verktøyskasse. jeg har bestemt meg for å samle. ønske meg litt dann og vann, feks til jul og bursdag. 

det eneste jeg har å utsette på kaken er at det ikke var små nøttebiter i den. jeg har lagt merke til at det har blitt lengre og lengre mellom marsipankaker med nøtter i. det synes jeg er en uheldig utvikling. 


det jeg kjøpte på neumann var en lang stang som jeg skal feste laservateren min på. mer om den senere. 

neste stopp var husfliden i sentrum. jeg har hatt kyll i meg denne vinteren og følte at tiden var moden for å investere i et rørospledd. og så sannelig jeg gjorde. pleddene er 130x200 cm. det er viktig at hele kroppen dekkes. 

MaurenLiten?
Jeg?
Langt ifra.
Jeg er akkurat stor nok.
Fyller meg selv helt
på langs og på tvers
fra øverst til nederst.
Er du større enn deg selv
kanskje?

dette diktet av inger hagerup har blitt lest opp og ned mang en gang. fint dikt. men det er et faktum at jeg er lang. lengre enn hva andre pledd jeg har sett på kan dekke. derfor følte jeg meg sett av røros som produserer pledd i overnevnte mål. det å føle seg sett gjør noe med en. jeg blir iallefall mer velvillig og ser ikke så nøye på prislappen. 

ser dere menneskene rundt dere?


 besøk husfliden her


tok lunsjen på mydland i skippergata. 
tror du ikke svigerfamiliens gamle sofa dukket opp? det var altså så morsomt og jeg følte meg straks hjemme. jeg kjøpte to pølser. 


her er den stangen jeg snakket om. den funket ikke i det hele tatt. den som matchet det øvrige interiøret og alt. jeg ble forbannet.


 men dere, se på dette. i går kveld fikk anja besøk av sine venninner. jeg ble rørt da jeg så hva de hadde tatt med seg. påskerelaterte gjenstander og blomster. det at de faktisk gjør dette når de vet at jeg lengter slik etter at påsken..


ønsker alle en kjempegod helg. håper dere har fri og kan slappe av. men jeg vet at mange må jobbe. 

1 kommentar:

  1. :-) utviklingen i marsipankake segmentet vil jeg tro at det er mange som har nøttealergi. Takk for meeeeei

    SvarSlett

legg gjerne igjen en kommentar. det setter jeg umåtelig stor pris på