søndag 2. mars 2014

måtehold

i dag koser jeg meg nesten gløgg i hjel hjemme. jeg har lester på. det å holde seg varm på beina er en forutsetning for trivsel. 

jeg har brukt morgenen på å henge opp bildet jeg fikk låne. så sykt fornøyd. det er alltid utfordrende å få bilder til å henge rett. jeg bruker vater. anbefales. 

bill uminati

mens jeg boret inn relativt tykke skruer i veggen begynte jeg å tenke på hvordan samfunnet har blitt. mye vil ha mer, mer vil ha mindre og handelstanden vet å sko seg på dette. jeg blir regelrett sjokkert når jeg vandrer rundt i butikker og ser prisene de tillater seg å ta. det enorme jaget etter det perfekte, trendye hjem har nok tatt rotta på noen personøkonomier, tenker jeg.  jeg personlig har hippe møbler til å dekke 161 kvadratmeter, men har ikke betalt ordinær pris for mer enn kanskje 35 kvm. det er fordi jeg ikke er sen med å spa opp gryn på gjenbruksbutikker, eller be om det hvis noen skal kvitte seg med møbler. det være seg i arveoppgjør, ryddesjauer eller generelt. man får lite i livet om en ikke spør. 

hvor mye penger har dere brukt på møbler? 

nedenfor ser dere en veldig trendy treeske fra krigens dager. den har inneholdt dynamitt og skaper spenning i hjemmet. den stammer fra min gammelsvigeronkel i malangen. dere ser også en veldig trendy lampe. anja falt for handelstandens knep for noen år siden. lampa er fra muuto, er egentlig bare en ledning og en pære. koster 500 kroner. kvalmt,men litt stilig. 

lite geiteskinn fra bestemors geit. jeg minnes at
geita smakte godt.
vinn-vinn
i ettermiddag skal jeg bruke tiden nede i sommerstuen vår. denne stuen skal bestå av gamle møbler ispedd moderne, urbane elementer. jeg skal selvfølgelig kjøpe disse på salg. minst. min mors gamle bærbare platespiller lager god stemnning. i feel like dancing!

gammel margarineske fra
naustet i malangen



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

legg gjerne igjen en kommentar. det setter jeg umåtelig stor pris på