lørdag 1. mars 2014

jeg er tilbake


beklager at jeg ikke har blogget på en stund. vet mange har lurt på om jeg har lagt opp. iallefall kom det en kommentar om det.

livet består av mange valg. det er et alternativ for det meste. en kan aldri vite sikkert om det man går for er det rette og ender opp med stakkarslige sprang mellom ytterligheter. dette rir mitt sinn. enkelte dager som mareritt. hva med en passelig dose, spør kari bremnes. godt spørsmål.

de siste dagene har vært en real utfordring for meg. mange stunder med dagdrømming om hvordan jeg vil ha det og mangt et ærend for å oppfylle disse drømmene har tatt på. eksempelvis har jeg blant annet brukt en time av mitt liv på å velge ut hvilke skruer jeg kan henge opp bilder med, en hel dag av mitt liv på å finne et speil og dager på å finne en god nok brødboks. i tillegg leter jeg stadig vekk etter ting jeg ikke vet jeg vil ha. håper bare at følelsen "denne må jeg bare ha" skal dukke opp mens jeg vandrer. ikke visste jeg at disse dagene som gikk var selve livet før jeg i går satt hjemme, utmattet uten speil og brødboks og ikke visste hvor uken var blitt av. (skruene fant jeg imidlertid. kjøpte de på jula på k1. helt ok butikk, men har vestenlige mangler. anbefaler heller clas olson).


hadde håpet å finne noe på
bryggejentene.

jula k1. 

det er så mange skruer jeg ikke
 aner hva er til

habitat, tromsø sentrum.


det er jo fint, det er ikke det.


noe måtte skje. på middag hos svigermor fikk jeg gode råd fra menn som vet hva de snakker om. min svigerbror var i tillegg så elskverdig at han lånte meg et av sine nyinnkjøpte kunstverker. dette skal jeg vise dere i morgen.


de fikk meg til å fokusere på målet mitt. jeg skal faktisk etablere et helt unikt hjem og da tar jeg ikke i kreti og pleti i hus. dette er en fulltidsjobb. da får det så være at jeg må gå noen runder med handelstanden. jeg må være tro mot den stilen jeg har gått for. ikke kave mellom for eksempel bohemsk og industrielt.

så i kveld er jeg i gang igjen. tilbake for fullt. maler en hylle. den kommer til å bli helt hvit. det er en del kvister i den og det tar tid å kamuflere.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

legg gjerne igjen en kommentar. det setter jeg umåtelig stor pris på