tirsdag 11. mars 2014

let there be light

 før jeg la meg i går bestemte jeg meg for at tirsdagens fokus skulle være rettet mot husets belysning. jeg synes det var rart at jeg så svakt, så svakt hørte ole edvards versjon av "honky tonk women" da jeg pusset tennene og var i ferd med å bli klar for dagen. det var før jeg innså det faktum at 4 av 5 lyskilder (forutenom integrerte spotter og taklamper) er av typen trompet. 

ole edvard antonsen er en norsk, svært anerkjent trompetist med en rekke utgivelser bak seg. hør gjerne sangen her mens dere leser dette innlegget. 

når sant skal sies så satte "honky tonk women" en god stemning for resten av dagen. jeg fikk god rytme i kroppen og overhalingen av lampene gikk nesten som en lek. det som ødela mye av dagen var at det ble så utrolig mye rot i stuen der jeg har jobbet hardt for å sette påskestemningen (se innlegg "jeg gleder meg sånn til påske" og dere skjønner hvor fint det en gang så ut). 




 alle de små ledningsstubbene spratt utover gulvet og jeg måtte ta frem støvsugeren selv om dette strengt tatt er anjas jobb. vi har en klar arbeidsfordeling i hjemmet. kan anbefales om dere ikke er opptatt av at alt skal være så likestilt absolutt hele tiden. 

her er altså lampene: 

tipper lampen er fra 70-tallet en gang.
fikk den hos min bestemor.

dagens første, men ikke siste trompet.
liten sak far 60-tallet. hvit skjerm.

trompetlampe fra 60-tallet.
hvit og oransje skjermer. funnet av min svigermor
 på remiks gjenbruksstasjon. 

nok en trompet fra 60-tallet. fått av
familien. takker så mye. 

minitrompet, nattbordslampe.
rød og grønn.
skikkelig søt



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

legg gjerne igjen en kommentar. det setter jeg umåtelig stor pris på