mandag 24. mars 2014

hans henriks hus 4 real



se nøye på dette bildet og slett det fra ditt minne. forkastelig. og helt fjernt fra store deler av virkeligheten. vi hadde vel og merke røkt torsk til middag. i et svakt øyeblikk lot jeg spisebordet se slik ut. før jeg tok meg på tak og stelte det i stand slik seg hør og bør. 


det siste året har trenden med å vise frem såkalte virkelighetens bilder latt seg slippe frem. rotete vaskerom. oppvaskbenker fyllt til randen med kopper og kar. stuer kledt i det totale kaos av barneleker. plutselig var det liksom trendy å rote og helt legitimt å fremstille huset som et helvete. 

moralsk forfall vil enkelte si. eksempelvis jeg. det tok meg bort i mot tredve minutter å omskape bordet. jeg begynte klokken ni og var ferdig slik at jeg akkurat rakk "arvingane". en meget god serie nrk viser for tiden. selv de med barn kan klare å rekke dette. det handler om prioriteringer. 

prøvde meg litt frem. det er en del av prosessen. dere er nok enig med meg at første forsøk ikke var tilstrekkelig fint. 



her har jeg kommet frem til en god nok løsning. klippet bare av noen blomster fra en bukett og slang i en liten skål. la bare en blå pute i stolen og tente noen blå lys. lett. 

sort og hvit vase fra bloomingville. kjøpt på bryggejentene.
små snapsglass laget av pernille bülow.kjøpt på krane kunstgalleri.fått av anjas mor.
husengelen til anja. laget av sølvi eidsvåg. kjøpt på et galleri i trondheim.
dekorativ blomster i bakgrunnen. fått i gave av den rause kvinnen "s".

blomstene er faktisk to uker gamle. gode som gull. utnytter de maksimalt ved å gjenbruke de. 

2 kommentarer:

  1. Så fine bilder du tar. Koser meg med å følge bloggen og blir i godt humør.

    SvarSlett

legg gjerne igjen en kommentar. det setter jeg umåtelig stor pris på