søndag 9. mars 2014

jeg gleder meg sånn til påske

alle har vel fått med seg at det har stormet i nord i helgen. internettforbindelsen ble brutt som følge av dette. de mange blogginnleggene og live-oppdateringen fra stormens ville herjinger jeg hadde planlagt for dere uteble derfor. kan bare beklage på vegne av norsk internett, men her kommer iallefall et innlegg om hvordan helgen min har vært.

fredags ettermiddag kjente jeg at jeg bare måtte få inn noe gult i hjemmet. og det litt brennkvikt. jeg gleder meg sånn til påske. lørdags morgen hadde jeg planlagt å legge ut påskeegg i huset og la anja lete etter dem og søndag skulle vi ha en bedre påskemorgenfrokost. i stedenfor måtte vi sikre det som sikres kunne og søndag ta i betraktning stormen joruns ødeleggelser av den ellers så flotte fasaden idyllen vår. 

anja var mer eller mindre i sjokk 



jeg var så klart også sjokkert, men valgte å gå praktisk til verks. det er underlig hvordan et praktisk fokus kan hjelpe en igjennom det meste. 




etter å ha kastet fra meg siste rest av frustrasjon gikk jeg inn og skapte påskestemningen jeg så sårt lengter etter.


se så utrolig fint gule tulipaner fra rema 1000 kvaløysletta gjør seg. jeg har også kjøpt inn gule stearinlys fra kremmerhuset. lysene derfra kom best ut i test og det kan jeg garantere for stemmer. mange lurer seg selv ved å kjøpe lys fra nille og andre mindre hippe butikker. hvis dere vil leve med sotete tak så be my guest, men kom ikke å si at dere ikke visste bedre. 

vase fra finn sjøl (799,-) fått i gave selvsagt.
 helt nydelig og tulipanene står godt i den
 uten at en må skjære og tilpasse for mye.
det er viktig. 

det er faktisk helt tilfeldig at stolene også er gule. av og til passer tilfeldighetene så godt og en kan ikke annet enn å bare glede seg over det.  dere ser kanskje at det ligger noen nye skinn i stolene? de har vi fått fra min kjære mor (gratulere med gårdagens kvinnedag, mamma). kjøpt på kid interiør som ligger  på det allsidige kjøpesenteret jekta. den gule puten er fra h&m home og var billig. nærmere bestemt 129 kr for trekket og 79 kr for innmaten. innmaten er fast og fin, noe jeg anser som et minumum hva kvalitet og standard angår. 



nå skal jeg bare sitte og nyte påskestemningen, mens anja leter etter eggene hun i stormen måtte bortprioritere. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

legg gjerne igjen en kommentar. det setter jeg umåtelig stor pris på