tirsdag 18. februar 2014

aksept og respekt - ingen kan være perfekt hele tiden


i kveld er jeg litt tankefull. jeg ser at jeg allerede har fått en negativ ladet tilbakemelding i kommentarfeltet. en leser har skrevet at han forventet et innlegg om pynteputer fordi jeg hadde nevnt at jeg og anja skulle se etter dette her om dagen. i og med at vi ikke fant noen puter så ble det heller ingen innlegg om dette. 

 jeg vet jo at bloggere må tåle litt av hvert, men jeg var virkelig ikke forberedt på følelsen denne tilbakemeldingen ga,- derfor ønsker jeg å belyse dette temaet litt nærmere.

ok, så skuffet jeg. men hei, jeg er bare et menneske. jeg ønsker aksept og respekt for at jeg ikke fant pynteputer og dermed ikke levde opp til forventningene jeg selv hadde skapt. det trenger ikke hagle med krass kritikk av den grunn. kommentaren var for såvidt saklig, men jeg finner meg likevel ikke i piss. 

det er lett å ville "ta" de som fremstår perfekte. mange tror kanskje at interiørbloggere lever liv der huset alltid er ryddig, der det alltid står en blomsterbukett på bordet og gulvene er flekkfrie. kanskje er jeg med på å etablere slike sannheter, men selv jeg har utfordringer på hjemmebane. som sagt - ingen kan være perfekt hele tiden. tenk litt på det, dere!

rotete entre. skittent gulv. slik er det.



har ikke ord i grunn
en rema1000-pose får rett og slett bare være en 
brødboks akkurat nå
nei, jeg har ikke fått ryddet bøkene i 
et system som gjør at øynene ikke svir
så mangler det litt mer farge for at 
dette badet fremstår mer attraktivt. 
so what ? skal jeg dømmes som person av den grunn?

23 kommentarer:

  1. Syns du har en fantastisk blogg. Når får vi se bilder av deg?

    SvarSlett
    Svar
    1. tusen takk for fin, saklig og konstruktiv kommentar. synd du er anonym, men det får så være. det kan hende det kommer bilder av meg etter hvert, men som jeg prøver å få frem - dette er i all hovedsak en interiørblogg...men,hvis et bilde av meg kan forsterke det visuelle inntrykket av for eksempel sofaen så kan du banne på at jeg er med på bildet.

      Slett
    2. Æ syns du har et drit deilig hus! Stå på, folk e bare missunnelig og sånt...
      Fuck janteloven ass

      Slett
    3. ja, janteloven ødelegger mye i folks liv. jeg vil bare blogge i fred. takk:)

      Slett
  2. Hvor får du din inspirasjon fra, Hans?

    SvarSlett
    Svar
    1. for å ta det kort - det meste. det er så mange små og store øyeblikk i løpet av en dag, så mange inntrykk som streifer mine øyne og som befester seg i innlegg her på bloggen. jeg har i tillegg fulgt en del blogger via NIB (norske interiørblogger) over år, disse inspirerer og får meg til å innse at det er dette jeg vil drive med

      Slett
    2. takk for kommentaren forresten. det rører ved noe i meg - takknemlighet

      Slett
  3. Hans Henrik? Hvis du kunne få tre ønsker. Hva ville de være?

    SvarSlett
    Svar
    1. Først og fremst evig husfred. dernest en lenestol i skinn og en lampe fra louis poulsen. google it!

      Slett
    2. Nå har jeg googlet. Bare helt crazy fin lampe da! Lykke til videre med bloggen.Jeg vil følge deg fremover!

      Hilsen undrende (som ikke lengere undrer) hehhe

      Slett
    3. ja, ikke sant? designlamper setter liksom prikken over ièn. å stille seg undrende til livet,husholdningen og interiøret skaper bevegelse i hverdagen. takker så mye, setter pris på en hver følger.

      Slett
    4. Halla! Hvordan er det å bo ved havet? Er det sant det jeg hører om at man blir sjøsyk når det er høye bølger?

      Slett
    5. Fuck bare de som hater, hans! Ikke la de trekke deg ned! Haters going hate!

      Slett
    6. nå har det vært relativt rolig på havet siden vi flyttet inn, men da vi var her i sommer for å vurdere kjøp av huset var sjøsyke en faktor vi måtte ta nøye i betraktning. men det har gått overraskende greit i grunn. jeg holder meg på en armlengdes avstand fra vinduet på dager der jeg kjenner meg litt urven ellers lever jeg som normalt

      Slett
    7. enig, haters can't hurt u unless u let them. det er ikke alltid så lett dog, men kjenner det hjelper å lese feks din kommentar. takk

      Slett
  4. Hey Hans - det er stort fokus på slike pynteputer nå om dagen. Alle ser ut til å ville ha dem! Men slike lekre "smykker" popper ikke opp bare på første shoppingrunde.. Man må faktisk bruke litt energi og effort for å oppnå målet - det perfekte uttrykket i kosekroken. Du har teften, Hans Henrik, du finner dem nok. Ikke la deg psyke ned! Jeg heier på deg! Stå på, la andres kritiske ord prelle av som vaniljen på solbollen. Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. takk takk takk, littdiva. jeg har vært litt nedi mellom siden kritikken kom, men kjenner pulsen stige og troen på meg selv er tilbake. jeg føler for å riste litt på solbollene. håper du følger meg videre. igjen- takk:)

      Slett
  5. Hans jeg syns det er stas å lese bloggen! Men du bør sjekke home and cottage.... og sofies villa en av mine favoritter da jeg bodde i tønsberg.
    -mariell-

    SvarSlett
    Svar
    1. har tatt til meg tipset,mariell. takk. det er via tips og åpent sinn man utvider perspektiver. :)

      Slett
  6. Men Hans da! Det var verken kritikk eller kvalm jeg var ute etter! I ene innlegget namnet du pynteputer å danse blir jeg selvsagt engasjert med en gang! Var til bare litt skuffet når jeg ikke fekk sett noe til disse pynteputene! Men jeg krysser fingrene øg håper det kommer i fremtidige innlegg. Beklager om jeg såret følelsene dine, det var i verste fall ment som en spøk, jeg er tross alt en av dine faste følgere;-) keeper itbup:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. takk,ørjan. håper vi kan holde en god tone fremover her via bloggen. du skal nok se det ordner seg med pynteputene;)

      Slett
  7. Du overrasker hele tiden Hans :) Er kult å se en helt ny side av deg! Kommer du til å blogge litt om hva som skjer på kjøkkenet også eller? Kunne f.eks fått en fin oppfriskning i en av Hans sine spesialretter, nemlig currygryten vi lagde i Brasil ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg har alltid hatt en liten interiørfantast i meg. skikkelig deilig å slippe meg totalt løs nå. det kan godt komme noen innslag fra kjøkkenet,pål. akkurat nå er ikke kjøkkenet helt ferdigstylet, vil presentere det når det er i sitt ess. currygryten ja..good memories

      Slett

legg gjerne igjen en kommentar. det setter jeg umåtelig stor pris på