søndag 23. februar 2014

oppussing og slit, rart med det

noen har kalt meg rar i en kommentar på facebook. rarere er hvor utrolig givende det er å fornye et møbel du kanskje er litt lei. 

i dag var jeg på fargerike på storgatbakken i tromsø sentrum og forhørte meg om hvordan en kan fornye en krakk, men samtidig bevare treets struktur. rådene var mange, men jeg gikk for en hvit treolje. det er helt vanvittig for en service de yter på fargerike. anbefaler alle til å bruke dem. de er også særs tålmodige og anvender teknikker bedre enn en hver psykolog for å spa fram det man forsøker å formidle. farger  kan være svært subjektive opplevelser. iallefall om man er rammet av daltonisme som meg. les avsnitt under før dere håner meg i kommentarfeltet. 

"Der er ingen grunn til å stigmatisere barn som får konstatert fargeblindhet. Man kan vanligvis leve et helt normalt liv som farveblind. Noen får aldri konstatert det, men lever i uvitenhet et helt liv" (pålitelig kilde)

ok, krakken var beiset svart som natten. jeg vil ha det lyst. vær så snill, ikke anta at jeg er en mann som har falt hen til stilene "shabby chic" eller "hvit romantikk". men at jeg vil ha det lyst og luftig, ja,det står jeg for. 


mange forhold går dukken i oppussingsprosjekter. jeg og anja har vel og merke et helt nytt hus, men selv en krakk kan være en påkjenning. jeg tar mine forhåndsregler og inviterer anja inn i mine prosjekter slik at hun føler seg inkludert. jeg lot også henne få holde pussemaskinen. det gikk helt fint. 



sjekk hvor edelt treverket er.



jeg ble langt fra ferdig. ting tar tid. slurv i oppussing er uaktuelt. det bør dere først som sist bemerke dere om dere vurderer å pusse opp.



til kveldsmat valgte jeg å lage blåskjell og reker. 
vil kalle det en suksess. 



i morgen skal jeg kanskje pusse en runde til. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

legg gjerne igjen en kommentar. det setter jeg umåtelig stor pris på