lørdag 22. februar 2014

diy:flere bein å stå på

hvilke bein har dere å stå på? 
jeg har flere, takk gud, men i dag er jeg på gyngende grunn. 
av og til er det slik i livet. det kan jo være spennende nok. 



i dag har jeg tatt for meg to gyngestoler fra ca 50-tallet. den ene var skakk i ryggen og anja var i ferd med å kaste den. i min verden er dette galskap. jeg dro frem mine viktigste verktøy - hendene, stiftepistolen, boremaskinen og en tang. først spratt jeg opp stoffet og lokaliserte skaden...




 
....deretter boret jeg inn en relativt stor skrue for å stabilisere stolryggen for så stramme stoffet særdeles hardt tilbake rundt stolen og stiftet i vei. slark i stoff er ikke ønskelig.



selvfølgelig streiket stiftemaskinen da jeg skulle gjøre siste finish. jeg trodde jeg skulle gå fra konseptet. dere vet når dere har gledet dere skikkelig til noe og så saboteres du? fy faen. 

omsider gikk det jo bra da og her ser dere våre to stoler. jeg var ikke sein med å ta opp kameraet. i dag ville jeg at anja skulle få skinne litt, men dere ser meg i bakgrunnen. jeg ønsker meg så innmari en trådløs fjernutløser til kameraet.anja har sagt jeg kanskje skal få det. det hadde vært fint. 

liten stol fra remiks gjenbruksstasjon, den store fra min bestemor.
sjekk det enorme saueskinnet. det stammer fra min bestemors sau og jeg er meget fornøyd.
det minste skinnet er fra skomakeren som holder til i tromsø sentrum.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

legg gjerne igjen en kommentar. det setter jeg umåtelig stor pris på